Kursus i Lean Service og Administration

KURSUS i Lean Service og Administration

Lær at arbejde systematisk med at skabe forbedringer i service og administrative processer

Lean Administration tager udgangspunkt i, hvordan man kan arbejde systematisk med at skabe forbedringer i service og administrative processer. Lean bliver gennemgået i relation til Administration på en grundig, jordnær og praktisk måde, for at sikre den bedste læring hos deltagerne.



Lean kurset for administration henvender sig til både private virksomheder og offentlige organisationer. Skulle du efterfølgende have lyst til at arbejde mere med hvordan Lean kan ledes, har du mulighed for at supplere med yderligere tre dages uddannelse. Efter denne supplering vil du blive certificeret Lean Manager.

Kursets indhold

Over to dage trænes du i Lean principper, værktøjer og metoder. Du får en solid forståelse af de teoretiske aspekter, men hovedvægten er lagt på den konkrete og virkelighedsnære anvendelse af Lean. For at sikre en god læringsproces anvendes en række øvelser og cases, som understøtter brugen af Lean værktøjerne.



Du lærer blandt andet:

  • Lean Filosofien
  • Hvad er Lean i Adminstration
  • 8 spildtyper i Adminstration
  • Forstå flow
  • Lave værdistrømsanalyse
  • Optimere processer

Kursusdage

Dag 1: Lean filosofien og de 8 spildtyper

Lær om Leans historie, bagvedliggende værdier og filosofier fra Toyota. Denne viden giver dig den nødvendige forståelse for at kunne opbygge et Lean mindset. Du vil på dagen blive introduceret til de 8 spildtyper. Dagen giver et udgangspunkt for, at du kan lære at se verden gennem Lean-briller med fokus på at eliminere spild og en organisationskultur med Kaizen (løbende forbedringer).

Dag 2: Flowanalyse med værdistrømsanalyse

Få en dag der veksler mellem teori og hands-on arbejde med Lean Værktøjer. Dagen starter med undervisning omkring værdistrømsanalyse. Derefter skal du arbejde med en case fra din egen organisation. Hvor du i gruppe med andre kommer du til at kortlægge en nuværende proces, identificere kunden samt kundeværdi. Derefter undervises der i en række Lean værktøjer, som du skal bruge resten af dagen til at designe et forbedret flow med lean-værktøjer som takttid, kanban, heijunka m.m.



Dit udbytte af kurset:

Over to dage trænes du i Lean principper, værktøjer og metoder. Du får en solid forståelse af de teoretiske aspekter, men hovedvægten er lagt på den konkrete og virkelighedsnære anvendelse af Lean. For at sikre en god læringsproces anvendes en række øvelser og cases, som understøtter brugen af Lean værktøjerne.


Efter Lean kurset har du en god forståelse for de vigtigste Lean principper og metoder, som kan bruges i din egen organisation. Du vil få den grundlæggende introduktion til Lean, og du vil blive præsenteret for en række konkrete eksempler på, hvordan andre organisationer har anvendt Lean metoder til at effektivisere administrative processer.




Praktiske oplysninger

Varighed:

2 dage


Pris:

6900 DKK pr. deltager


Sted:

København: First Hotel Sydhavn

Aarhus: Hotel Marselis


Tidspunkt:

Undervisningen foregår fra kl. 9:00 til 16:00.